torsdag 31. januar 2008

torsdag31.1


Hei! Lekse til fredag er blant annet å skrive blogg. Da får jeg gjøre det. Jeg sitter nå på kjøkkenet og spiser et eple. Jeg skal til å begynne på norsk leksen som er å skrive 1 1/2 side om novellen "Hårspray". Man kan velge mellom å skrive en tematisk analyse, skrive novellen fra en annen synsvinkel eller peke på situasjoner i novella hvor et speil, Erna sitt smil og hårspray spiller en viktig rolle. Jeg har valgt å skrive novellen fra en annen synsvinkel. Det høres kanskje ikke så vanskelig ut, men det skal skrives på nynorsk! Selve novellen er ganske bra. Den er litt vanskelig å forstå i begynnesen, men det blir bedre når man leser den et par ganger. Novellen er skrevet på nynorsk! Nå må jeg gå. Ha en fin dag!

1 kommentar:

Rune sa...

Karoline!
Bloggen ser bra ut og er oversiktlig. Jeg savner svar på oppgavene. Hvor er sammenligningsoppgaven? Utnytt mediet ved å lenke opp mot relaterte bilder, artikler eller videosnutter.
MVH,
Rune