torsdag 28. februar 2008

sakprosa

Nå skal jeg skrive litt om mitt forhold til sakprosa. Jeg liker å skrive både skjønnlitteratur og sakprosa veldig godt. Artikler, lesebrev, essay og kåseri er gøy å skrive. Da kan man få frem sine egne meninger og man kan argumentere. Jeg føler jeg behersker sakprosa nokså bra. Det morsomste er å skrive kåseri. Kåseri står verken innenfor skjønnlitteratur eller sakprosa, det er midt i mellom. I et kåseri er det humor og man kan være ironisk. Det er dette som gjør det ekstra gøy med kåseri.

Avisen leser jeg sjeldent nøye, men jeg tar stadig vekk en titt. Hva som er skrevet på forsiden har mye og si. Er det en spennende forside blir jeg mer interessert og får lyst til å lese, men som oftest blar jeg nokså fort igjennom den og leser en artikkel eller et lesebrev om et tema som interesserer meg. Står det om en kjent person ( kjendiser) eller noe dramatisk som har hendt, må jeg selvfølgelig lese det også. Tegneseriene pleier jeg også å få med meg. Men ellers bruker jeg oftest avisen til å sjekke hva som går på tv!

Ingen kommentarer: